• يکشنبه, 18 شهريور 1403
  • EN
تشكیل «مجمع شهرداران ایل راه» در مهدیشهر
🔹در راستای ایجاد تبادلات فرهنگی و اجتماعی با شهرداری های در مسیر کوچ ایل بزرگ سنگسر ۱۳ شهردار از استان های سمنان و تهران به مجمع شهرداران ایل راه دعوت شدند.

🔹دبیر جشنواره حاصل گفت:ایل بزرگ سنگسر طولانی ترین مسیر کوچ در دنیا را به طول ۱۵۰۰ کیلومتر دارند و برای کوچ تابستانه و پاییزه از ۹ استان کشور عبور میکنند.

🔸علی اکبر معصومیان افزود:شهرداری مهدیشهر برای دومین سال متوالی در نظر دارد جشنواره حاصل «ایل بزرگ سنگسر»را برگزار کند و از آنجا که مقصدها و مسیرهای کوچ عشایر سنگسر مهم هستند و تشابهات فرهنگی ،اجتماعی زیادی طی سال های طولانی بین آنها و مردم شهرهای مسیر و مقصد ایجاد شده تصمیم گرفتیم در جشنواره امسال آنها را به مشارکت دعوت کنیم.

🔹شهردار مهدیشهر هم گفت:در گام اول شهرداران دو استان حضور دارند و به تدریج شهرداران سایر استان ها نیز به این مجمع دعوت خواهند شد تا علاوه بر برگزاری باشکوه تر جشنواره حاصل در سایر فعالیتهای فرهنگی اجتماعی ،هنری و اقتصادی یاریگر هم باشیم چون فرهنگ این مردم با هم عجین شده و پیوند خورده است.

🔸به گفته وی استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی شهرها،برگزاری جشنواره ها و برنامه های مشترک با هم ،برگزاری هفته های فرهنگی و... از جمله دستاوردهای تشکیل این مجمع است.

🔹در نخستین جلسه مجمع شهرداران ایل راه که به میزبانی شهرداری مهدیشهر برگزار شد 

🔸شهرداران فیروزکوه،رینه،ارجمند،شاهرود،دامغان،گرمسار ،میامی،رضوان،درجزین و.. حضور داشتند.

🔹شهرداران گزنگ،بیارجمند،شهمیرزاد و سمنان دیگر اعضای این مجمع هستند.

🔶 ایتا : https://eitaa.com/mahdishahr_ir

🔷  تلگرام : https://t.me/mahdishahr_ira

🆔  اینستاگرام: https://instagram.com/mahdishahr_ira?utm_source=qr&igshid=OGU0MmVlOWVjOQ%3D%3D 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0